Ano, je tomu tak. Kdekdo se dnes snaží zviditelnit nejlépe před celičkým světem, a proto si nějakou tu internetovou stránku pořídí, ale už se nestará o to, aby ji lidé hojně navštěvovali. A výsledkem je tudíž často to, že existují třeba i zajímavé a vzhledově skvělé prezentace, jichž si ale nikdo nevšimne, jak je rok dlouhý. Což je škoda.
Je tomu tak. A to vesměs úplně zbytečně. Někdo si vyrobí stránku, jež ale zapadne v moři sobě podobných na internetu a nikdo nemá šanci ji najít a tudíž se ani nedozví, co na ní je publikováno. A to jenom a pouze proto, že se taková stránka nezdá být nejdokonalejší internetovým vyhledávačům, jež lidem slouží k tomu, aby rychle našli na internetu právě to, po čem pátrají, a tudíž je takovým vyhledávačem zařazována až kamsi daleko v dlouhém seznamu sobě podobných materiálů, kam už se zpravidla nikdo z uživatelů internetu nepropracuje. A aby se taková stránka stala sledovanou, musí se propracovat na přední příčky v těchto seznamech, k čemuž je jí zapotřebí právě optimalizace webových stránek.
A co že tato optimalizace obnáší?
1) V první řadě kontrolu přímo dotyčného webu a odstranění všeho, co by na něm mohlo případně vyhledávačům vadit.
2) Dále volbu těch nejefektivnějších klíčových slov, jež bývají častěji hledána.
3) Potom linkbuilding neboli vytváření zpětných odkazů na jiných webech, směřujících sem internetovou veřejnost odjinud.
4) Rovněž psaní potřebných textů, sloužících jak k naplnění oné stránky, tak i k její propagaci, alias copywriting.
5) A logicky i propagaci při vhodných příležitostech.
Jen toto vše zaručí stránce vyšší návštěvnost a z toho vyplývající smysl její existence. Bez ní je i ta sebekrásnější stránka k ničemu.