Jak udělat virtuální prohlídky tak, aby ukázaly nemovitost co nejlépe


Nemovitost nemusíme chtít pouze koupit. Může se také stát, že ji budeme chtít prodat. V takovém případě za ni samozřejmě chceme dostat co nejvyšší cenu. A aby to bylo možné, je nutné ji co nejlépe prezentovat. S tím nám dnes mohou naštěstí pomoci moderní technologie.

Jednou z těch oblíbených jsou i takzvané virtuální prohlídky, kdy si zájemce v podstatě náš dům prohlíží pomocí 3D fotografií s 360 stupňovým úhlem. Díky tomu si může udělat představu, jak vnitřek domu vypadá, aniž by k nám musel vážit cestu, a aniž bychom se my museli starat o to, že k nám přijde někdo cizí na prohlídku. Znamená to tak, že se osobně setkáme jen se skutečně vážnými zájemci.

hodnocení nemovitosti

Ovšem aby tento systém fungoval, je nutné také vědět, jak udělat virtuální prohlídky. Není to totiž ani zdaleka tak jednoduché, jak se to může jevit. Rozhodně nestačí jen vzít fotografie místnosti z různých úhlů a následně je zkombinovat. I prezentace samotná je zde totiž velmi důležitá.

V první řadě by samozřejmě měla místnost, která se zrovna fotí, být naprosto čistá a uklizená. Rozhodně neuškodí, když těsně předtím provedeme skutečně generální úklid. A pokud ještě „voní“ Savem? Nevadí, přes monitor to nikdo neucítí. Důležité je, aby nikde nebyl ani flíček, zejména pak na stěnách, neboť to by mohlo být vykládáno jako plíseň.

snižování hodnoty domu

Také nábytek bychom měli pokud možno odstranit, tedy pokud jej nechceme nechat na místě a do nového domova se odstěhovat bez něj. Zájemce totiž bude chtít vidět onu místnost holou, aby si mohl udělat přesnou představu o jejím stavu. Jinak může mít podezření, že například skříň zakrývá nějaký nedostatek.

To ostatně souvisí i s dalším bodem: snažit se dávat důraz na přednosti a na nedostatky pokud možno neupozorňovat. Pokud tedy chceme například ukázat, jak je daná místnost prostorná, pak se postavíme při focení tak, aby to bylo dobře vidět. Když je v rohu nějaká prasklinka na zdi, snažíme se, aby byla zakryta například stínem. Tak budeme mít největší šanci, že prodáme za dobrou cenu.